Dostawa Towarów
- Dostawy realizowane są na terenie Rzeczpospolitej Polskiej przez wybranego przez Klienta Dostawcę spośród wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu. Sklep Internetowy może ustalić indywidualnie z Klientem warunki dostawy Towaru do innego kraju.
- Towar dostarczany jest pod adres wskazany przez Klienta w zamówieniu. Klient może wybrać dodatkowo inny adres dostawy, podając w zamówieniu niezbędne dane do wysyłki. Osobom planującym odbiór przesyłki w miejscu pracy, zalecamy podawać nazwę firmy, co w wypadku tego samego adresu, pozwoli kurierowi na szybsze zidentyfikowanie miejsca dostawy, a co za tym idzie szybsze doręczenie przesyłki. Prosimy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe wypełnianie danych adresowych w formularzu zamówienia.
- Przesyłki dostarczane są w Dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach określonych przez Dostawcę.
- Dokument potwierdzający zawarcie Umowy sprzedaży (Faktura VAT) jest dołączany do przesyłki.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby czas dostawy Towaru do Klienta był możliwie jak najkrótszy, jednakże w przypadku zamówienia telefonicznego jak i zamówienia złożonego na Stronie Internetowej Sklepu (w sytuacji, gdy Klient wybrał formę płatności: przedpłata na konto), Sprzedawca ma prawo wstrzymać się z wysyłką Towaru do momentu zaksięgowania płatności na swoim rachunku bankowym.
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Stosownie do postanowień ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (art. 27) Klient będący jednocześnie Konsumentem może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni.
- Sprzedawca informuje, iż bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
- b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi w wypadku Towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić́ ze względu na ochronę̨ zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Do zachowania terminu określonego powyżej wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży należy wysłać na adres e-mail: sekretariat@wordpress2346395.home.pl, lub listownie na adres Sprzedawcy: Uniphar sp. z o. o., ul. Bażancia 34, 02-892 Warszawa. Klient może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy zamieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu.
- W razie skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowa sprzedaży jest uważana za niezawartą. Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionego Towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni. Towar powinien zostać zwrócony w stanie nie zmienionym.
- Towar należy odesłać na adres Sprzedawcy: Uniphar sp. z o. o., ul. Bażancia 34, 02-892 Warszawa.
- Klient odstępujący od Umowy sprzedaży ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru do Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych przez Klienta za pobraniem na koszt Sprzedawcy .
- Sprzedawca dokonuje zwrotu należności za zwrócone Towary (kwota łączna za Towary + koszt wysyłki do Klienta) w terminie do 14 dni. Klient może określić w jakiej formie ten zwrot ma nastąpić (np. przelew na wskazany numer rachunku bankowego).
Reklamacje
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć zakupione Towary bez wad.
- Reklamacje Towaru mogą być zgłaszane telefonicznie lub faksem do Sprzedawcy telefonicznie do Biura Obsługi Klienta pod nr 228591156, lub listownie na adres Sprzedawcy: Uniphar sp. z o. o., ul. Bażancia 34, 02-892 Warszawa.
- W razie niezgodności Towaru z umową, Klient ma prawo żądać wymiany Towaru bądź obniżenia jego ceny albo odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- Reklamowany Towar należy dostarczyć na adres Sprzedawcy wraz z dowodem sprzedaży (Faktura VAT lub paragon) oraz pismem reklamacyjnym zawierającym w szczególności:
- Imię i nazwisko Klienta oraz adres zamieszkania i numer tel. kontaktowego,
- Nazwę oraz ilość reklamowanego Towaru,
- Uzasadnienie reklamacji: m.in. opis wady, okoliczności i datę jej stwierdzenia,
- Oczekiwany sposób rozpatrzenia reklamacji,
- Numer rachunku bankowego, na który zostanie przelana należność (cena Towaru wraz z kosztami przesyłki) w przypadku uznania reklamacji zgodnie z żądaniem Klienta.
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek reklamacyjnych odsyłanych za pobraniem na koszt Sprzedawcy.
- Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od daty otrzymania reklamacji wraz z reklamowanym Towarem i dokumentem potwierdzającym sprzedaż. Koszty związane z odesłaniem reklamowanego Towaru do Sprzedawcy, stanowiące równowartość przesyłki kurierskiej, Sklep zwraca w terminie do 5 Dni roboczych od dnia uznania reklamacji.
- Sprzedawca niniejszym informuje Klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Towarów, m.in. poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Wykaz stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest pod adresem https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego Konsumentem, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL.
Reklamacje w przypadku przesyłek uszkodzonych
- Klient (lub osoba przez niego upoważniona) w momencie odbioru, zobowiązani są do sprawdzenia stanu przesyłki oraz jej zawartości w obecności kuriera.
- W razie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, jednocześnie uszkodzenia lub ubytku jej zawartości, Klient (lub osoba przez niego upoważniona do odbioru przesyłki) zobowiązani są sporządzić w obecności kuriera tzw. Protokół uszkodzenia przesyłki. O zaistniałym fakcie uszkodzenia przesyłki Klient powinien niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę.